Стать: Востаннє тут були: 13 квітня 2016, 14:40 Написано: 173 Звідки: Київ
|
Цитата: Тарас: Святе, НІДЕ не написано, що ап. Петро був старшим серед апостолів і нема на таке навіть натяку. Це так звана "традиція" це придумала, бо їй було так вигідно, аби маніпулювати людьми. …Якщо читати дії, то написано (Павло пише), що стовпами вважалися Яків, Кифа(Петро) і Іван. І жодного натяку на главенство серед них Петра.
Невже ніде не написано? І жодного натяку? Пропоную підбірку свідчень по цьому питанню.
З книги Олександра Меня, «Первые апостолы»:
«Но вернемся, однако, к Петру. Какое место занимал он среди Двенадцати? Во всех списках он назван "первым" - несомненно, в смысле какого-то старшинства. В Евангелиях нередко говорится об "учениках и Петре" и тем подчеркивается его особое положение. Оно было известно и жителям Капернаума. Сборщик церковной подати обращается именно к Петру, когда хочет получить деньги от назаретского Учителя. "Отдай им за Меня и за себя", - говорит Петру Иисус (Мф 17, 24-27). Он словно ставит сына Ионы рядом с Собой. Обычно Петр спрашивает Наставника или отвечает Ему от лица апостолов (См., напр.: Мф 15, 15; Лк 8, 45 (здесь характерно выражение "Петр и бывшие с ним"); 9, 28; 12, 41; Ин 13, 36.). Он просит изъяснить смысл притчи, уточнить значение тех или иных слов Господа. Вопрос: "Сколько раз должен я прощать брату моему?" показывает, что Петр хотел перевести Евангелие на привычный ему язык. Воспитанный в Законе, он не мыслит заповеди иначе, как в виде четкой регламентации. В одном древнем тексте есть фраза Петра, которая, вероятно, была первоначально и в Евангелии. Когда Христос говорит: "Я посылаю вас, как овец среди волков", - апостол возражает с некоторой тревогой: "А если волки растерзают овец?", на что Господь отвечает: "Не бойтесь убивающих тело, души же не могущих убить" [35]. И в других недоуменных вопросах Петра чувствуется сознание ответственности, которую несет старший. Такова новозаветная традиция, таков и взгляд Отцов Церкви. По словам св. Кирилла Иерусалимского, Петр - "первоверховный в сонме учеников" [36]. А св. Иоанн Златоуст именует Петра "главой в лике апостольском" [37]. Этому как будто противоречит изображение Петра в Книге Деяний. Очевидно, что власть Кефы в первой общине никак нельзя назвать властью непререкаемого владыки. Однако в действительности противоречия здесь нет. Господь вовсе не наделил Симона правами "абсолютного диктатора". Он вообще строго запрещает Своим последователям принимать иную власть, кроме власти любви и служения. Он ясно предостерегает учеников от желания господствовать. Кем должен быть среди них первый, Христос покажет, омыв ноги апостолам. Петр после Пятидесятницы станет нести именно это смиренное первенство служения. Пользуясь своим авторитетом для дела Божия, он никогда не будет превращать его в духовное насилие над остальными.»
Також доповню вищеподане своїми коментарями.
„Тож і я тобі заявляю, що ти – Петро(скеля), і що я на цій скелі збудую мою Церкву й що пекельні ворота її не подолають. Я дам тобі ключі Небесного Царства, й що ти на землі зв’яжеш, те буде зв’язане на небі і те, що ти на землі розв’яжеш, те буде розв’язане на небі”(Мт.16,18-19).
В принципі поділяю Тарасове розуміння цих слів Христа. Але відзначу, що Петру першому було обіцяно право «зв’язувати і розв’язувати», всім апостолом воно було обіцяно пізніше. Також ключі Царства Небесного даються лише Петру, тому це може бути натяк на особливу відповідальність Петра (хоча може просто бути більш розширеним описом того ж самого права «зв’язувати і розв’язувати».)
«Ви є ті, що лишилися зі мною при моїх випробуваннях; і я заповідаю вам так, як заповів мені мій Отець Царство, щоб ви їли й пили за моїм столом у моїм Царстві, щоб ви засіли на престолах судити дванадцять племен Ізраїлевих. [Сказав же Господь]: Симоне, Симоне, ось сатана випросив вас, щоб пересіяти, як пшеницю; я ж благав за тебе, щоб не забракло тобі віри; і ти, коли навернешся, зміцни своїх братів.» Лк.22:28-32)
«Каже йому втретє: Симоне Іванин, чи любиш мене? Засмутився Петро, що запитав його втретє: Чи любиш мене? - і каже йому: Господи, ти все знаєш; ти знаєш, що люблю тебе. Каже йому Ісус: Паси вівці мої.”(Йо.21,17).
Ці слова вказують на особливу відповідальність Петра зпоміж апостолів.
"Усі вони перебували однодушно на молитві [і благанні] з жінками, з Марією, Ісусовою матір'ю, та його братами. Тими днями Петро, ставши серед учнів, а громада була осіб із сто двадцять, сказав: …Треба, отже, щоб один з тих мужів, що був з нами впродовж усього часу, коли Господь Ісус перебував і спілкувався з нами, - почавши від Іванового хрещення і до дня, як піднісся від нас, - один з них був з нами свідком його воскресіння."(Дії 1, 14:22)
Бачимо як Петро проявляє вищезгадану лідерську ініціативу і відповідальність в громаді учнів.
"[i]Інші, глузуючи, казали, що вони понапивалися вина. А Петро, ставши з одинадцятьма, підніс свій голос і сказав їм: Мужі юдейські й усі мешканці Єрусалима! Щоб ви все знали, - вислухайте мене! "(Дії 2, 13:14) "Один же чоловік, на ім'я Ананій, із своєю дружиною Сапфірою, продав маєток і приховав частину грошей, - про це знала дружина, - і, принісши іншу частину, поклав біля ніг апостолів. Петро сказав: Ананію, як це так, що сатана наповнив твоє серце, щоб обдурити Святого Духа і приховати частину вартости поля? (5:1-3)" "Привели їх, поставили в синедріоні. Запитав їх архиєрей, кажучи: Чи не з погрозою заборонили ми вам навчати в це ім'я? Ви наповнили Єрусалим вашим навчанням і хочете навести на нас кров цього чоловіка. Відповіли Петро й апостоли та сказали: Радше треба слухати Бога, ніж людей "(Дії 5:27-29)
А ось прояви лідерства Петра в новоствореній Єрусалимській Церкві. Перша апостольська проповідь за Петром. Як старший апостол він автоматично несе єпископське служіння (паси вівці мої) в Єрусалимській Церкві (має першість у вирішенні питань, таких як з Ананієм і захисті єрусалимської Церкви перед зовнішніми).
"Варнава, взявши його, привів до апостолів і розповів їм, як у дорозі побачив Господа, як говорив йому, як у Дамаску відважно поводився в ім'я Ісуса. І був з ними, входячи й виходячи з Єрусалима, сміливо діючи в ім'я Господа. "(Дії 9:27-28) "По трьох роках потому пішов я в Єрусалим побачити Кифу, і в нього пробув днів із п'ятнадцять. А іншого з апостолів я не бачив, крім Якова, брата Господнього. "(Гал 1:18-19)
Павло в першу чергу в Єрусалимі знайомиться і спілкується з Петром як зі старшою відповідальною особою.
"Апостоли, що перебували в Єрусалимі, почули, що Самарія прийняла Боже слово, і послали до них Петра й Івана." (Дії8:14) "Церква по всій Юдеї, Галилеї і Самарії мала мир, будуючись і ходячи в Господнім страсі, сповнювалася втіхою Святого Духа. Коли Петро обходив усіх, прибув і до святих, що жили в Лідді." (Дії 9:31-32)
Ось Євангелію приймають за межами Єрусалиму і вибір апостолів природньо падає на Петра і Івана як найбільш авторитетних які йдуть і здійснюють власне апостольське служіння засновуючи нові церкви. Опіка над цими іудейськими церквами в першу чергу лягає на Петра, який періодично їх обходить і зміцнює. На єпископське служіння в Єрусалимській церкві замість Петра поставляється Яків брат Господній.
"Зібралися апостоли і старці, щоб розглянути цю справу. Після довгої суперечки, вставши, Петро сказав до них: Мужі-брати, ви знаєте, що від перших днів Бог поміж нас вибрав мене, щоб моїми устами погани почули слово благовістя і повірили. І серцезнавець Бог засвідчив їм, давши [їм] Святого Духа, як і нам, і ніякої різниці не зробив між нами й ними, вірою очистивши їхні серця. То чому ж тепер випробовуєте Бога, щоб накласти учням на шиї ярмо, якого не змогли понести ані наші батьки, ані ми? Але віримо, що спасемося ласкою Господа Ісуса так, як і вони. Замовкли всі люди і слухали Варнаву та Павла, які розповідали, скільки зробив Бог знамень і чудес між поганами через них." (Дії 15:6-12)
Бачимо як авторитетне слово Петра стає переломним у вирішенні суперечки на першому соборі Церкви.
Після собору Петро продовжує своє апостольське служіння переважно серед юдейських поселень, а Павло серед язичників. В зв’язку зі своїм апостольським служінням Петро пише два своїх соборних послання.
|
|