Не знаю, що робили чи не робили Адам і Єва в Раю... І це питання ніеколи не розглядав. Але як би не було, я знайшов у документах Церкви, що сексуальність і статеві відносини благословенні. (Та це вже й видно, коли в Раю ще Бог саме благословляє "плодіться і розмножайтеся".
Компендіум соціальної доктрини Церкви
ІІ. ПОДРУЖЖЯ ЯК ОСНОВА РОДИНИ
а. Значення подружжя
215. Родина засновується на вільному виборі наречених поєднати"
ся у шлюбі, на повазі до значення і цінності цього інституту, який
не залежить від людини, а від Самого Бога: «Цей священний зв’я"
зок, яким поєднуються задля блага подружжя, дітей і всього су"
спільства, не залежить лише від людської волі.
Бо Сам Бог – Тво"
рецьподружжя. Він обдаровує його різними благами і цілями»473.
Отже, інститут подружжя – «глибока душевна спільнота життя і
любові… яку заклав Творець і наділив її власними законами»474 –
148.
Необхідно приділяти значну увагу не лише фізичним і пси"
хологічним умовам праці, справедливій платні, можливості просу"вання по службовій драбині та усуненню різноманітних перешкод, а
й зважаючи на їхні можливості й моральний закон, який не робить
різниці між неповносправною і здоровою людиною, – е
моційній і
сексуальній складовій життя неповносправних людей: «Вони та"
кож маютьпотребу кохати і бути коханими,
потребу в ніжності,
близькості й
інтимності»293.
Потребу! Це офіційний католицький документ так подає!
224. Аналізуючи теорії, які нехтують справжнім значення сексу"
альності і вважають сексуальну ідентичність незалежною від ста"
ті, суто культурним і соціальним наслідком взаємодії між спільно"
тою йособою, Церква невтомно проголошує своє вчення:
«Кожному
– і чоловікові, і жінці – слід визнати і прийняти свою сексуальну
ідентифікацію. Фізична, моральна і духовна відмінність і взаємо"
доповнювання спрямовані на добро подружжя і процвітання ро"
динного життя. Гармонія подружньої пари і суспільства залежить
частково від того, як чоловік і жінка реалізуютьсвоє взаємодопов"
нення, свої взаємні потреби й взаємну підтримку»496.
Тож, позити"
вний закон необхідно узгодити із природним, згідно з яким сексуа"
льна ідентичність не має винятків, оскільки вона становить об’єк"
тивну умову для утворення подружньої пари.243. На батьків також покладено особливу відповідальність за сек"
суальне виховання дітей. Для гармонійного розвитку дитини на"
прочуд важливо навчити її в належному порядку і поступово
справжнього значення сексуальності та людських і моральних цін"
ностей, пов’язаних із нею. «Зважаючи на тісний зв’язок між сексу"
альним виміром людини і її етичними цінностями, виховання має
прищепити дитині знання і повагу до моральних норм; це необхід"
на запорука відповідального особистого розвитку у сфері люд"
ської сексуальності»553. Батьки зобов’язані цікавитися методами
сексуального виховання в освітніх закладах, аби упевнитись, що
це важливе і делікатне питання розглядаютьналежним чином.
ДОКУМЕНТЫ II ВАТИКАНСКОГО СОБОРА
Москва: Паолине, 1998 г.
________________________________________
Документы II Ватиканского собора. Москва: Паолине, 1998 г. Пер. Андрея Коваля. 589 с. Cтраницы указаны по этому изданию в прямых скобках и выделены линейками. Подстрочные примечания отнесены в конец текста. Две латинские буквы в заглавии вверху -- принятое сокращение названия данного документа.
Ведь Бог, Господь жизни, поручил людям возвышенное служение, цель которого — сохранять жизнь, и человек должен исполнять его подобающим образом. Поэтому жизнь уже с самого зачатия нужно оберегать с величайшей заботой. Аборт и детоубийство — чудовищные преступления. Напротив, сексуальная природа человека, а также его способность к размножению дивно превосходит то, что имеется на низших ступенях жизни, и потому акты, свойственные супружеской жизни и совершаемые с подлинно человеческим достоинством, следует окружать подобающим уважением.
Катехизм Католицької Церкви
2360 Сексуальність призначена для подружньої любові чоловіка і жінки. У подружжі тілесна близькість стає знаком і запорукою духовної спільності. Між хрещеними подружні зв'язки освячені святим таїнством.
2361
«Сексуальність, завдяки якій чоловік і жінка взаємно віддаються особливим притаманним лише подружжю актом, не є чимось чисто біологічним, а торкається людини як такої в її сокровеній суті. Сексуальність здійснюється правдиво людським способом тільки тоді, якщо становить невіддільну частину любові, якою чоловік і жінка цілковито себе зв'язують, аж до смерті» (Іван-Павло II, Апост. зверн. «Familiaris consortio», 11.):
2362
«Акти, через які чоловік і дружина з'єднуються одне з одним інтимно й чисто, є чесні і гідні. Вчинені справді по-людськи, вони є знаком і виявом взаємообдарування, через яке чоловік і дружина збагачують одне одного радістю і вдячністю» (II Ватиканський Собор, Паст, конст. «Gaudium et spes», 49.). Сексуальність є джерелом радості і задоволення:
«Бо Творець Сам (...) учинив, що в цій функції [дітонародження] чоловік і дружина відчувають радість і задоволення тіла й душі. Отже, чоловік і дружина не чинять нічого поганого, шукаючи цього задоволення і втішаючись ним. Вони приймають те, що Творець їм призначив. Однак чоловік і дуржина повніші вміти тримати себе в межах праведної поміркованості» (Пій XII, Промова 29 жовтня 1951 р.).
2363 Через подружнє єднання здійснюється подвійна мета шлюбу: добро самого подружжя і передавання життя. Не можна розділяти цих двох значень або вартостей подружжя, не спотворивши духовного життя пари та не наражаючи на небезпеку добра подружжя та майбутнього родини.
Таким чином до подружньої любові чоловіка і жінки ставиться подвійна вимога – вірності і плідності.
То яким чином благословення можна звести лише до "допущеності" (снисходительности)? У правильному відношенні до будь якої речі і до співжиття теж! Бог присутній з християнами щохвилини і благословляє їх життя і не покидає їх в ці хвилини... Але тільки-но щось гріховне прийде до людини - вона відходить від Бога. Це може бути і похоть.
Але що таке похоть. Максим Ісповідник це гарно тлумачить:
Приєднання файлів:
З благовісника.jpg
Не є злом ні жінка, ні думки про жінку! Є злом лише коли спорчений гріхом потяг людини (злий імпульс) спотворює образ жінки в чоловічій уяві (і навпаки, образ чоловіка в жіночій).... Якщо є лише імпульс, а людина не допустила уяви, то це потяг і хрисиянин його правильно невикористав. Якщо є лише чисті думки про жінку - бачимо просто естетичну красу, яку створив Бог, то без того імпульсу також не маємо гріха і можемо прославити Бога за красу Ним створену! (Як брате Юр, Максим Ісповідник і Тома Шпідлік є для Вас представниками Католицької Церкви?
Хай цитати Церкви самі за себе говорять. Що мені "просторікувати".